Gratis tips

Home>Gratis tips>

Website vindbaar maken

80% van wat je moet weten over het vindbaar maken van je website, in slechts 10 minuten Je wilt je website vindbaar maken, maar je hebt geen idee waar je moet beginnen? Je hebt misschien wel gehoord dat er meer dan 200 factoren zijn die bepalen of jouw website te vinden is in zoekmachines als Google? Pfff... Lieve help. Waar moet je beginnen, niet waar? Je hoeft gelukkig niet alles [...]

Website vindbaar maken2020-10-28T09:31:30+00:00

Risico op straf in Google

Wanneer loop je risico op een straf in Google? Het is de schrik van iedere eigenaar of beheerder van een website die goed gevonden moet worden. Plotseling word je niet meer gevonden via Google. Slik…weg bezoekers. Deze angst zorgt er voor dat websitebeheerders terughoudend zijn om veranderingen door te voeren. In plaats van beter vindbaar te worden wordt er gekozen voor een status quo om een penalty te voorkomen. Met [...]

Risico op straf in Google2020-09-29T09:34:25+00:00

Waarom je social media marketing niet werkt

Waarom je social media marketing niet werkt… (dit kan een beetje pijn doen) Het is een van de meest gebruikte en besproken marketing kanalen van dit moment: social media. Veel ondernemers reserveren een deel van hun kostbare tijd aan het aanwezig zijn op diverse social media kanalen als Facebook, Twitter en LinkedIn. En als er een nieuw platform bij komt, zoals Pinterest, Snapchat of TikTok, dan moet je daar ook [...]

Waarom je social media marketing niet werkt2020-09-29T09:55:15+00:00

5 schadelijke webtekst clichés

Voorkom deze 5 schadelijke webtekst clichés Het schrijven van teksten is lastig. Als je wordt gevraagd om de teksten voor de website te maken blijkt dat de woorden niet zo makkelijk over toetsenbord rollen als je zou hopen. Herken je dit? Dan ben je niet de enige. Veel website teksten worden haastig geschreven, met pijnlijke clichés tot gevolg. Deze clichés zijn echter eenvoudig te herkennen en te voorkomen. Door afgezaagde [...]

5 schadelijke webtekst clichés2020-09-21T13:43:34+00:00

E-mailadres vinden

Vind iemands directe e-mail adres in luttele seconden Het hebben van iemands directe (zakelijke) e-mailadres is zeer waardevol om een connectie te maken. Maar vaak is het een tijdrovende uitdaging om deze te vinden. En de reden ervoor zal je niet verbazen. Mensen houden hun eigen (zakelijke) e-mail adres vaak geheim. Niemand zit tenslotte op spam te wachten. En spam versturen is ook zeker niet aan te raden, omdat het [...]

E-mailadres vinden2020-09-18T14:49:43+00:00

Google Ads Optimaliseren

Kost Google Ads je alleen maar geld? Dat hoeft niet… Adverteren in Google via Google Ads (voorheen AdWords) is een grote kostenpost als je niet oplet. Maar dat hoeft niet zo te zijn. Met een paar slimmigheden stel je een Google Ads account zo in dat het juist geld oplevert. In deze blogpost behandel ik 9 veelgemaakte fouten in Google’s adverteerplatform en geef ik bijbehorende tips hoe je dit zelf kunt [...]

Google Ads Optimaliseren2020-09-18T14:32:57+00:00

Jouw openingstijden goed in Google in slechts enkele minuten

Loop geen klanten onnodig mis! Met een eenvoudige aanpassing die je zelf in slechts enkele minuten kunt doen, voorkom je dat de verkeerde informatie over jouw openingstijden worden getoond. Je klanten Googelen je bedrijfsnaam. Vaak om basisinformatie over je bedrijf, zoals je locatie, je telefoonnummer of je openingstijden. Wat zou het zonde zijn als mensen denken dat je dicht bent, terwijl je wel gewoon open bent. En dat alleen omdat [...]

Jouw openingstijden goed in Google in slechts enkele minuten2020-07-22T10:05:13+00:00

Hoe krijg je je website bezoeker naar je winkel?

Een eigenaar van een fysieke winkel zal dit waarschijnlijk wel herkennen. Zodra een klant in de winkel staat is het makkelijker om iets te verkopen dan wanneer hij of zij op de website is. Een winkel anno nu heeft natuurlijk een website. Zelfs als je niet online verkoopt is het een visitekaartje voor je bedrijf. En je klanten zoeken online informatie over je op. Volgens onderzoek door ShoppingTomorrow en GfK [...]

Hoe krijg je je website bezoeker naar je winkel?2020-07-22T10:07:37+00:00

SEO teksten Do’s & Dont’s

4 simpele do’s and don’ts voor je SEO teksten Eigenlijk zijn alle SEO-experts het hier over eens: goede websiteteksten vormen de basis van je SEO strategie. Nadat je de techniek van je website op orde hebt kun je de website teksten optimaliseren voor bezoekers en zoekmachines. Deze teksten noemen we ook wel SEO teksten. Het doel is om teksten op je website te hebben die je lezers ook graag willen [...]

SEO teksten Do’s & Dont’s2020-09-16T13:30:18+00:00

Ondergewaardeerde pagina’s

Deze 5 Ondergewaardeerde Pagina’s van je Website Kosten je Omzet Als je de omzet van je bedrijf wilt verhogen, dan wordt er vaak gekeken naar mogelijke verbeteringen aan de website. En dit is niet gek, want voor zowel online als traditionele bedrijven is de bedrijfswebsite een belangrijk instrument om met de klant te communiceren. Toch onderschatten veel ondernemers en webbouwers bepaalde pagina’s op hun website. Waarschijnlijk krijgen de homepage en [...]

Ondergewaardeerde pagina’s2020-09-16T13:29:39+00:00
Go to Top