• 80% van wat je moet weten over je website vindbaar maken… …in slechts 10 minuten

    Je wilt je website vindbaar maken, maar je hebt geen idee waar je moet beginnen? Hier vertel ik je kort, maar krachtig, hoe je jouw website beter vindbaar maakt in Google en andere zoekmachines.

    Website vindbaar maken
  • Je ligt in bed en schrikt wakker. Wat als je website opeens niet meer vindbaar is in Google…Je denkt: “Als ik veel optimaliseer, geeft Google mijn site dan een penalty?”

    In deze blog leg ik je uit wanneer je het grootste risico loopt op een straf van Google en wanneer je veilig bent.

    Risico op straf in Google
  • Het is een van de meest gebruikte en besproken marketing kanalen van dit moment: social media.

    Veel ondernemers reserveren een deel van hun kostbare tijd aan het aanwezig zijn op diverse social media kanalen als Facebook, Twitter en LinkedIn.

    In deze post leer je wanneer social media marketing niet werkt en wanneer wel.

    Waarom je social media marketing niet werkt
  • Het schrijven van teksten is lastig. Als je wordt gevraagd om de teksten voor de website te maken blijkt dat de woorden niet zo makkelijk over toetsenbord rollen als je zou hopen.

    Veel website teksten worden haastig geschreven, met pijnlijke clichés tot gevolg.

    In deze blog leer je daarom over 5 veelgebruikte clichés in websiteteksten en hoe je ze kunt voorkomen.

    5 schadelijke webtekst clichés
  • Vind iemands directe e-mail adres in luttele seconden. Het hebben van iemands directe (zakelijke) e-mailadres is zeer waardevol om een connectie te maken. Maar vaak is het een tijdrovende uitdaging om deze te vinden. leer hier over een handig hulpmiddel om supersnel achter iemands e-mailadres te komen.

    E-mailadres vinden
  • Adverteren in Google via Google Ads (voorheen AdWords) is een grote kostenpost als je niet oplet.

    Maar dat hoeft niet zo te zijn. Met een paar slimmigheden stel je een Google Ads account zo in dat het juist geld oplevert.

    In deze blogpost behandel ik 9 veelgemaakte fouten in Google’s adverteerplatform en geef ik bijbehorende tips hoe je dit zelf kunt voorkomen. Zonder buitensporige inspanningen.

    Google advertenties optimaliseren
  • In slechts enkele minuten de openingstijden van jouw bedrijf in Google.

    Met een eenvoudige aanpassing die je zelf in slechts enkele minuten kunt doen, voorkom je dat de verkeerde informatie over jouw openingstijden worden getoond.

    Jouw openingstijden goed in Google
  • Een eigenaar van een fysieke winkel zal dit waarschijnlijk wel herkennen.

    Zodra een klant in de winkel staat is het makkelijker om iets te verkopen dan wanneer hij of zij op de website is. Maar hoe zorg je er nou voor dat al die website bezoekers ook naar je winkel toekomen?

    In deze blogpost vertel ik 6 slimme manieren die je direct kunt toepassen zodat je meer publiek in je winkel krijgt.

    Hoe krijg je je websitebezoeker naar je winkel
  • Goede websiteteksten vormen de basis van je SEO strategie. Nadat je de techniek van je website op orde hebt kun je de website teksten optimaliseren voor bezoekers en zoekmachines. Deze teksten noemen we ook wel SEO teksten.

    Het doel is om teksten op je website te hebben die je lezers ook graag willen vinden. Zoekmachines als Google moeten jouw website zonder schaamte bovenaan de zoekresultaten zetten.

    In deze blogpost geef ik je 4 do’s en 4 don’ts die je zelf eenvoudig op iedere zoekmachine-vriendelijke tekst kunt toepassen.

    SEO teksten: Do's & Dont's
  • Als je de omzet van je bedrijf wilt verhogen, dan wordt er vaak gekeken naar mogelijke verbeteringen aan de website. En dit is niet gek, want voor zowel online als traditionele bedrijven is de bedrijfswebsite een belangrijk instrument om met de klant te communiceren.

    In de post vertel ik welke 5 pagina’s jouw business een grote boost kunnen geven. Lees hier hoe je deze zonder al te veel moeite naar een hoger niveau krijgt om zo je omzet te verhogen.

    Ondergewaardeerde pagina's
  • Hoog in Google komen is moeilijk. Het is topsport.

    Toch zijn er zaken die voor iedereen eenvoudig uit te voeren zijn om zo niet achter te blijven ten opzichte van de concurrentie.

    In het artikel van vandaag benoem ik 7 veelgemaakte SEO fouten en hoe je deze zelf kunt voorkomen, zonder technische kennis.

    Als je deze 7 fouten maakt verlies je in Google
  • 7 fouten die beginnende ondernemers maken met hun website. Een succesvolle website krijgen gaat gepaard met veel vallen en opstaan.

    Maar is dat nodig?

    We kunnen veel tijd en geld besparen door simpelweg te kijken naar enkele veelgemaakte fouten die beginnende ondernemers maken op hun websites. En om je jouw waardevolle tijd te besparen benoem ik hier alvast 7 van deze veelgemaakte fouten.

    Website beginnersfouten
  • SEO is een complex begrip. Er zijn zoveel factoren die bepalen hoe hoog je komt in de zoekresultaten van Google, dat je al gauw het overzicht kwijtraakt.

    Daarom zijn er ook 1001 meningen over dit toch wel belangrijke onderwerp.

    Maar welke nu te geloven?

    In deze blog vertel ik jullie over 5 SEO mythes, waarvan ik zelf ervaren heb dat ze niet waar zijn.

    5 SEO mythes ontkracht
  • Een password manager is een tool die je installeert en die alle gebruikersnamen en wachtwoorden opslaat en automatisch invult. Ook kan dit programma moeilijke wachtwoorden voor je genereren.

    Hierdoor kun je vanaf je eigen computer overal snel inloggen zonder alle gebruikersnamen en wachtwoorden te hoeven onthouden.

    Password manager
  • Als je online marketing werkzaamheden wilt uitbesteden aan een bureau of ZZP-er, dan heeft deze toegang nodig tot een aantal accounts. Je leest en ziet hier hoe je eenvoudig deze toegang kunt geven, zonder dat je wachtwoord hoeft te geven.

    Veilig toegang tot accounts delen
  • Gebruik zoekintentie slim en win in Google Wil je dat je pagina’s hoog gevonden worden in Google? Dan moet de inhoud van deze pagina’s aansluiten bij de zoekintentie. Hoog komen in Google bestaat uit meerdere factoren. Eén van de meest ondergewaardeerde factoren is je pagina optimaliseren voor de juiste zoekintentie.

    Wat is zoekintentie
  • Volgens Google Trends waren dit onder andere de meeste gezochte zoektermen in Nederland voor 2019:

    Meest gezocht op Google
  • Google Analytics biedt ontzettend veel informatie over je websiteverkeer om gefundeerde online marketing beslissingen te nemen. Maar het is ook lastig om door de vele bomen het bos te zien.

    Google Analytics online marketing
  • Het vakgebied SEO is constant in beweging. Omdat dit voor de gemiddelde website bezitter lastig bij te houden is verschijnen er tegen het einde van het jaar altijd posts van verschillende experts die hun visie geven over de trends voor het komende jaar.

    Interview SEO trends 2017
  • Iedereen kan teksten typen toch? Waarom zou je dat in hemelsnaam uitbesteden?

    Omdat het intypen van tekens op het toetsenbord niet het werk is. Het gaat er om dat de teksten een bepaald effect hebben op de lezer.

    Website teksten laten schrijven
  • In deze blogpost vertel ik je een kort verhaal over hoe een groot SEO probleem werd opgelost voor een website van een van de grootste SEO specialisten van de wereld: Neil Patel.

    En niet alleen dat, ik vertel je ook hoe jij dit probleem kunt voorkomen met behulp van slechts 1 simpele gratis Google Chrome extensie.

    SEO probleem
  • Google Search Console (voorheen Google webmastertools) is een gratis tool voor website eigenaren met als belangrijkste doel om te zien hoe Google jouw website ziet. Lees hier hoe je in slechts enkele minuten ook Google Search Console voor jouw website krijgt.

    Google Search Console installeren
  • Sim only vergelijker Eensim.nl had mij uitgenodigd om te helpen met de zoekmachine optimalisatie van de website. De website heeft een goede basis en onderscheidt zich van andere Sim Only vergelijkers doordat het de prijzen inclusief alle kosten laat zien. Tijd dus om goed gevonden te worden in Google.

    Linkbuilding in de praktijk: Eensim.nl
  • Linkbait is een tactiek voor linkbuilding. Dit is als het ware het aas waar website eigenaren naar moeten happen. Je geeft ze een stuk content dat zo aantrekkelijk is, dat de website eigenaar daar naar toe wil linken.

    Linkbuilding in de praktijk: Christian Slagter
  • Een satelliet site is een website met een gefocust onderwerp die in dienst staat van een andere website. Een satelliet site kan ingezet worden voor diverse doeleinden, zoals verkeer winnen vanuit Google.

    Hoger in Google met satelliet sites
  • Een van de meest gestelde vragen aan een SEO expert: “Hoe kom je hoog in Google?" In dit artikel nog even de kort uitgelegd waar je op moet letten.

    Hoe kom je hoog in Google
  • Wie zich een beetje bezig heeft gehouden met zoekmachine optimalisatie weet dat je links naar je website moet krijgen van goede, respectabele websites. Toch vervallen veel website eigenaren vaak in de valkuil van makkelijke links, zoals die van de diverse startpagina’s, directories en vergelijkbare sites die weinig linkwaarde doorgeven.

    Als je wel links wilt naar je website, maar nog geen groot budget hebt om dit uit te besteden. Lees dan deze tips die je zelf kunt doen.

    Hoe kom je aan links met een klein budget?
  • Een blogkermis is een verzameling van blogs over een bepaald onderwerp, in dit geval internet marketing.

    Verschillende deelnemers sturen een zelfgeschreven artikel (ook wel blog genoemd) in en de gastheer post de links naar deze artikelen plus een korte samenvatting op een pagina.

    Blogkermis: Blogs voor links
  • Het woord SEO staat voor Search Engine Optimization of zoekmachine optimalisatie in het Nederlands.

    Een SEO expert of SEO specialist is iemand die websites optimaliseert om hoger te komen in de gratis resultaten van zoekmachines als Google.

    SEO expert
  • Als mensen een zoekmachine als Google gebruiken, dan doen ze dit met een bepaalde reden, een zogenaamde zoekintentie. Zoekwoorden interpreteren en kunnen omzetten naar de juiste acties vormt een belangrijke basis voor zoekwoord onderzoek en je SEO en online marketing.

    Waarom zoeken je klanten
  • Webshops maken er veelvuldig gebruik van: standaard productteksten van de leverancier.

    Nadat er een datakoppeling is gemaakt met de database van de leverancier worden automatisch nieuwe producten in het webshopsysteem gezet, met onder andere gegevens als beschikbaarheid, titel van het product en de productomschrijving.

    Maar hier kleeft helaas ook een groot nadeel aan.

    Productteksten en SEO
  • Wat is Google AdWords (nu bekend als Google Ads) nou eigenlijk precies? In dit artikel leggen we met een korte uitleg de basis principes uit wat Google AdWords is.

    Wat is Google adverteren?
  • Jong en dynamisch is een van de meest favoriete termen die bedrijven gebruiken in hun “over ons” pagina. Een simpele zoekopdracht in Google laat zien dat er meer dan anderhalf miljoen websites zijn waar dit interessant klinkende zinnetje op voor komt.

    Jong en dynamisch