Gratis tips

Home>Gratis tips>

Website vindbaar maken

80% van wat je moet weten over je website vindbaar maken... ...in slechts 10 minuten   Je wilt je website vindbaar maken, maar je hebt geen idee waar je moet beginnen? Je hebt misschien wel gehoord dat er meer dan 200 factoren zijn die bepalen of jouw website te vinden is in zoekmachines als Google? Pfff... Lieve help. Waar moet je beginnen, niet waar? Je hoeft gelukkig [...]

Website vindbaar maken2022-07-06T13:51:42+00:00

Risico op straf in Google

Wanneer loop je risico op een straf in Google? Het is de schrik van iedere eigenaar of beheerder van een website die goed gevonden moet worden. Plotseling word je niet meer gevonden via Google. Slik…weg bezoekers. Deze angst zorgt er voor dat websitebeheerders terughoudend zijn om veranderingen door te voeren. In plaats van beter vindbaar te worden wordt er gekozen voor een status quo om een penalty te voorkomen. Met [...]

Risico op straf in Google2020-09-29T09:34:25+00:00

Waarom je social media marketing niet werkt

Dit kan een beetje pijn doen Het is een van de meest gebruikte en besproken marketing kanalen van dit moment: social media. Veel ondernemers reserveren een deel van hun kostbare tijd aan het aanwezig zijn op diverse social media kanalen als Facebook, Twitter en LinkedIn. En als er een nieuw platform bij komt, zoals Pinterest, Snapchat of TikTok, dan moet je daar ook meteen een account aanmaken, uitzoeken hoe het [...]

Waarom je social media marketing niet werkt2022-07-04T13:24:08+00:00

5 schadelijke webtekst clichés

Voorkom deze 5 schadelijke webtekst clichés Het schrijven van teksten is lastig. Als je wordt gevraagd om de teksten voor de website te maken blijkt dat de woorden niet zo makkelijk over toetsenbord rollen als je zou hopen. Herken je dit? Dan ben je niet de enige. Veel website teksten worden haastig geschreven, met pijnlijke clichés tot gevolg. Deze clichés zijn echter eenvoudig te herkennen en te voorkomen. Door afgezaagde [...]

5 schadelijke webtekst clichés2022-07-04T13:27:39+00:00

E-mailadres vinden

Vind iemands directe e-mail adres in luttele seconden Het hebben van iemands directe (zakelijke) e-mailadres is zeer waardevol om een connectie te maken. Maar vaak is het een tijdrovende uitdaging om deze te vinden. En de reden ervoor zal je niet verbazen. Mensen houden hun eigen (zakelijke) e-mail adres vaak geheim. Niemand zit tenslotte op spam te wachten. En spam versturen is ook zeker niet aan te raden, omdat het [...]

E-mailadres vinden2022-07-04T13:33:12+00:00

Google Ads Optimaliseren

Kost Google Ads je alleen maar geld? Dat hoeft niet… Adverteren in Google via Google Ads (voorheen AdWords) is een grote kostenpost als je niet oplet. Maar dat hoeft niet zo te zijn. Met een paar slimmigheden stel je een Google Ads account zo in dat het juist geld oplevert. In deze blogpost behandel ik 9 veelgemaakte fouten in Google’s adverteerplatform en geef ik bijbehorende tips hoe je dit zelf kunt [...]

Google Ads Optimaliseren2020-12-22T15:34:09+00:00

Jouw openingstijden goed in Google

In slechts enkele minuten openingstijden in Google Loop geen klanten onnodig mis. Met een eenvoudige aanpassing die je zelf in slechts enkele minuten kunt doen, voorkom je dat de verkeerde informatie over jouw openingstijden worden getoond. Je klanten Googelen je bedrijfsnaam. Vaak om basisinformatie over je bedrijf, zoals je locatie, je telefoonnummer of je openingstijden. Wat zou het zonde zijn als mensen denken dat je dicht bent, terwijl je wel [...]

Jouw openingstijden goed in Google2022-07-04T13:39:55+00:00

Hoe krijg je je website bezoeker naar je winkel?

Een eigenaar van een fysieke winkel zal dit waarschijnlijk wel herkennen. Zodra een klant in de winkel staat is het makkelijker om iets te verkopen dan wanneer hij of zij op de website is. Een winkel anno nu heeft natuurlijk een website. Zelfs als je niet online verkoopt is het een visitekaartje voor je bedrijf. En je klanten zoeken online informatie over je op. Volgens onderzoek door ShoppingTomorrow en GfK [...]

Hoe krijg je je website bezoeker naar je winkel?2020-07-22T10:07:37+00:00

SEO teksten Do’s & Dont’s

4 simpele do’s and don’ts voor je SEO teksten Eigenlijk zijn alle SEO-experts het hier over eens: goede websiteteksten vormen de basis van je SEO strategie. Nadat je de techniek van je website op orde hebt kun je de website teksten optimaliseren voor bezoekers en zoekmachines. Deze teksten noemen we ook wel SEO teksten. Het doel is om teksten op je website te hebben die je lezers ook graag willen [...]

SEO teksten Do’s & Dont’s2022-07-04T13:41:04+00:00

Ondergewaardeerde pagina’s

Deze 5 Ondergewaardeerde Pagina’s van je Website Kosten je Omzet Als je de omzet van je bedrijf wilt verhogen, dan wordt er vaak gekeken naar mogelijke verbeteringen aan de website. En dit is niet gek, want voor zowel online als traditionele bedrijven is de bedrijfswebsite een belangrijk instrument om met de klant te communiceren. Toch onderschatten veel ondernemers en webbouwers bepaalde pagina’s op hun website. Waarschijnlijk krijgen de homepage en [...]

Ondergewaardeerde pagina’s2022-07-04T13:45:16+00:00

Als je deze 7 fouten maakt verlies je in Google

Hoog in Google komen is moeilijk. Het is topsport. Toch zijn er zaken die voor iedereen eenvoudig uit te voeren zijn om zo niet achter te blijven ten opzichte van de concurrentie. In het artikel van vandaag benoem ik 7 veelgemaakte SEO fouten en hoe je deze zelf kunt voorkomen, zonder technische kennis. Voorkom dat je verliest in Google 1. Uitsluitend schrijven voor zoekmachines De tijd dat 6% [...]

Als je deze 7 fouten maakt verlies je in Google2020-07-17T12:18:26+00:00

Website beginnersfouten

7 fouten die beginnende ondernemers maken met hun website De meeste ondernemers zijn het met me eens. Een succesvolle website krijgen gaat gepaard met veel vallen en opstaan. Maar is dat nodig? We kunnen veel tijd en geld besparen door simpelweg te kijken naar enkele veelgemaakte fouten die beginnende ondernemers maken op hun websites. En om je jouw waardevolle tijd te besparen benoem ik hier alvast 7 van deze veelgemaakte [...]

Website beginnersfouten2022-07-04T13:48:54+00:00

5 SEO mythes ontkracht

SEO is een complex begrip. Er zijn zoveel factoren die bepalen hoe hoog je komt in de zoekresultaten van Google, dat je al gauw het overzicht kwijtraakt. Daarom zijn er ook 1001 meningen over dit toch wel belangrijke onderwerp. Maar welke nu te geloven? Al sinds 2006 heb ik vele SEO mythes gehoord. Vaak komt dit doordat ‘iemand met verstand van computers’ eens een artikel gelezen heeft, zonder dit in [...]

5 SEO mythes ontkracht2022-07-04T13:51:35+00:00

Password manager

Een Password manager: de beste investering in veiligheid en productiviteit Het aantal gebruikersnamen en wachtwoorden die je tegenwoordig moet onthouden lijkt alleen maar toe te nemen. Het kost veel tijd om wachtwoorden op te vragen, op te zoeken in oude e-mails of zelfs op… *schrik... post-its… Wat zeg je? Een documentje aanleggen in Word of Excel? Sony kwam er op de harde manier achter dat dit geen goed idee is. [...]

Password manager2022-07-04T13:54:56+00:00

Veilig toegang tot accounts delen

Als je online marketing werkzaamheden wilt uitbesteden aan een bureau of ZZP-er, dan heeft deze toegang nodig tot een aantal accounts. Je leest en ziet hier hoe je eenvoudig deze toegang kunt geven, zonder dat je wachtwoord hoeft te geven. Het delen van toegang tot accounts is beter dan het geven van je eigen gebruikersnaam en wachtwoord. Extra gebruikers toevoegen heeft namelijk diverse voordelen: Je hoeft geen wachtwoord en gebruikersnaam [...]

Veilig toegang tot accounts delen2020-05-15T09:36:38+00:00

Zoekintentie

Gebruik zoekintentie slim en win in Google Wil je dat je pagina's hoog gevonden worden in Google? Dan moet de inhoud van deze pagina's aansluiten bij de zoekintentie. Hoog komen in Google bestaat uit meerdere factoren. Eén van de meest ondergewaardeerde factoren is je pagina optimaliseren voor de juiste zoekintentie. Het begrijpen en creëren van content met de juiste zoekintentie in gedachte is zeer belangrijk om gevonden te worden in [...]

Zoekintentie2022-07-01T08:29:17+00:00

Meest gezocht op Google

Volgens Google Trends waren dit onder andere de meeste gezochte zoektermen in Nederland voor 2019: Zoekopdrachten Ajax WK Voetbal Vrouwen Notre Dame Julen Duncan Laurence Nederlanders Duncan Laurence Bridget Maasland Iris Hond Thierry Baudet Martine Bijl Wat is...? Wat is een isogram? Wat is een podcast? Wat is Pinksteren? Wat is stikstof? Wat is de Nations League?   Klinkt vrij logisch toch? Toch lijkt er wat te missen in deze [...]

Meest gezocht op Google2022-07-04T13:59:17+00:00

Google Analytics voor online marketing

Google Analytics biedt ontzettend veel informatie over je websiteverkeer om gefundeerde online marketing beslissingen te nemen. Maar het is ook lastig om door de vele bomen het bos te zien. Je hebt echter niet alle cijfers nodig om te weten hoe je website er voor staat. Als je de belangrijkste data analyseert, verbeter je al in korte tijd de online marketing beslissingen die je regelmatig moet maken. In dit artikel [...]

Google Analytics voor online marketing2022-07-04T14:02:19+00:00

Interview voor SEO Trends 2017

Het vakgebied SEO is constant in beweging. Omdat dit voor de gemiddelde website bezitter lastig bij te houden is verschijnen er tegen het einde van het jaar altijd posts van verschillende experts die hun visie geven over de trends voor het komende jaar. Voor de visie op 2017 werden wij gevraagd door Mediaweb om mee te schrijven over de SEO trends 2017. Deze is gepubliceerd op zowel Mediaweb als het [...]

Interview voor SEO Trends 20172020-09-16T13:20:22+00:00

Website teksten laten schrijven

Iedereen kan teksten typen toch? Waarom zou je dat in hemelsnaam uitbesteden? Omdat het intypen van tekens op het toetsenbord niet het werk is. Het gaat er om dat de teksten een bepaald effect hebben op de lezer. Het moet de lezer in beweging zetten. De internetgebruiker is machtig. Met een klik van zijn muis heeft hij je uitgeschakeld. Je hebt kostbare inspanningen geleverd om bezoekers naar je website te [...]

Website teksten laten schrijven2022-07-04T14:03:47+00:00

SEO probleem

Het kan de beste overkomen. Letterlijk. Opeens ben je niet meer te vinden in de zoekresultaten van Google (*slik). Nee niet gezakt, gewoon helemaal niet meer te zien. En het ergste is, je hebt geen idee hoe dat komt! Dit klinkt als een nachtmerrie voor (online) ondernemers nietwaar? In deze blogpost vertel ik je een kort verhaal over hoe een groot SEO probleem werd opgelost voor een website van een van [...]

SEO probleem2022-07-04T14:05:54+00:00

Google Search Console installeren

Google Search Console (voorheen Google webmastertools) is een gratis tool voor website eigenaren met als belangrijkste doel om te zien hoe Google jouw website ziet. Lees hier hoe je in slechts enkele minuten ook Google Search Console voor jouw website krijgt. Installatie stappenplan Om te beginnen met het installeren van Google Search Console voor je website heb je nodig: Een Google account (die je bijv. ook gebruikt voor Analytics, Adwords, [...]

Google Search Console installeren2022-07-04T14:08:26+00:00

Linkbuilding in de praktijk: Eensim.nl

Sim only vergelijker Eensim.nl had mij uitgenodigd om te helpen met de zoekmachine optimalisatie van de website. De website heeft een goede basis en onderscheidt zich van andere Sim Only vergelijkers doordat het de prijzen inclusief alle kosten laat zien. Tijd dus om goed gevonden te worden in Google. De meeste winst voor eensim.nl is te behalen op het gebied van linkbuilding. Omdat dit een zeer competitieve markt is, zijn [...]

Linkbuilding in de praktijk: Eensim.nl2022-07-04T14:12:08+00:00

Linkbuilding in de praktijk: Christian Slagter

Interview door content marketing specialist Christian Slagter Enige tijd geleden heb ik een artikel geschreven voor een blogkermis, waarbij ik als onderwerp had aangedragen: Hoe kom je aan goede links met een klein budget?  Niet alleen heb ik daardoor linkjes gekregen van diverse internet marketing websites, maar ik heb er ook nieuwe contacten mee opgedaan. Wellicht is dat nog veel waardevoller. Zo werd ik benaderd door content marketing specialist Christian Slagter, [...]

Linkbuilding in de praktijk: Christian Slagter2022-07-04T14:28:18+00:00

Satelliet sites om hoger in Google te komen

Wat is een satelliet site? Een satelliet site is een website met een gefocust onderwerp die in dienst staat van een andere website. Een satelliet site kan ingezet worden voor diverse doeleinden: Verkeer via Google binnenhalen en doorsturen naar de hoofd website Verkeer via Google binnenhalen en direct omzetten in een actie Bezoekers vanaf de hoofdwebsite doorsturen naar een pagina met een specifiek doel, bijvoorbeeld een productlancering Vormen van satelliet websites Er zijn eigenlijk [...]

Satelliet sites om hoger in Google te komen2022-07-04T14:40:28+00:00

Hoe kom je hoog in Google?

Een van de meest gestelde vragen aan een SEO expert: "Hoe kom je hoog in Google? In dit artikel nog even de kort uitgelegd waar je op moet letten. Dus... hoe kom je hoog in Google? Google is een zoekmachine die een zoekopdracht (vraag) koppelt aan diverse websites (met het antwoord). Het is dus de taak van Google om zo goed mogelijk te begrijpen waar een website over gaat, zodat [...]

Hoe kom je hoog in Google?2016-10-26T13:42:51+00:00

Hoe kom je aan goede links met een klein budget?

Wie zich een beetje bezig heeft gehouden met zoekmachine optimalisatie weet dat je links naar je website moet krijgen van goede, respectabele websites. Toch vervallen veel website eigenaren vaak in de valkuil van makkelijke links, zoals die van de diverse startpagina's, directories en vergelijkbare sites die weinig linkwaarde doorgeven. Ook de term content is king zal vast wel voorbijgekomen zijn wanneer je je bezig houdt met internet marketing. In het [...]

Hoe kom je aan goede links met een klein budget?2020-09-16T12:40:10+00:00

Blogkermis met blogs van interessante internet marketing bloggers

Binnenkort vindt er een zogenaamde blogkermis plaats, waar ook ik aan mee ga doen met een stuk genaamd "Hoe kom je aan goede links met een klein budget?". De gastheer van de blogkermis is ditmaal Wilco de Kreij van OnlineBizz.nl. Wat is een blogkermis? Een blogkermis is een verzameling van blogs over een bepaald onderwerp, in dit geval internet marketing. Verschillende deelnemers sturen een zelfgeschreven artikel (ook wel blog genoemd)  in [...]

Blogkermis met blogs van interessante internet marketing bloggers2022-07-04T14:43:47+00:00

SEO expert

Wat is een SEO expert? Het woord SEO staat voor Search Engine Optimization of zoekmachine optimalisatie in het Nederlands. Een SEO expert of SEO specialist is iemand die websites optimaliseert om hoger te komen in de gratis resultaten van zoekmachines als Google en Bing. Deze specialist heeft diepgaande kennis van de werking van zoekmachines. Hij of zij doet meer dan alleen de juiste meta [...]

SEO expert2022-07-04T09:03:28+00:00

Weet waarom je klanten zoeken in Google

Als mensen een zoekmachine als Google gebruiken, dan doen ze dit met een bepaalde reden, een zogenaamde zoekintentie. Zoekwoorden interpreteren en kunnen omzetten naar de juiste acties vormt een belangrijke basis voor zoekwoord onderzoek en je SEO en online marketing. Welke zoekintenties zijn er? Mensen zoeken voornamelijk met  de volgende doelen: Informatief Commercieel oriënterend Commercieel transactioneel (online) Commerciaal transactioneel (lokaal) Nagiationeel Informatief Zoekwoorden die bij puur informatieve zoekopdrachten worden ingegeven, [...]

Weet waarom je klanten zoeken in Google2022-07-04T14:46:57+00:00

Productteksten en SEO

Waarom productteksten van de leverancier je webshop kunnen schaden Webshops maken er veelvuldig gebruik van: standaard productteksten van de leverancier. Nadat er een datakoppeling is gemaakt met de database van de leverancier worden automatisch nieuwe producten in het webshopsysteem gezet, met onder andere gegevens als beschikbaarheid, titel van het product en de productomschrijving. Maar hier kleeft helaas ook een groot nadeel aan. Het koppelen van databases is zeker geen slecht idee. [...]

Productteksten en SEO2022-07-04T14:49:43+00:00

Wat is Adwords

Wat is AdWords (nu bekend als Google Ads) nou eigenlijk precies? In dit artikel leggen we met een korte uitleg de basis principes uit wat Google AdWords is.   Wat is Google AdWords? Google Ads is het advertentieprogramma van Google. In dit online programma stel je advertentieteksten in en bied je op woorden waar gebruikers van Google op zoeken. En het beste is: Zo adverteer je dus alleen wanneer iemand [...]

Wat is Adwords2022-07-04T14:51:35+00:00

Jong en dynamisch of oud en statisch?

Jong en dynamisch is een van de meest favoriete termen die bedrijven gebruiken in hun "over ons" pagina. Een simpele zoekopdracht in Google laat zien dat er meer dan anderhalf miljoen websites zijn waar dit interessant klinkende zinnetje op voor komt. Wees onderscheidend Maar wat zegt jong en dynamisch nou helemaal? Het is zo een vaag begrip dat het eigenlijk niets zegt over het bedrijf zelf. Doordat bijna iedereen zegt [...]

Jong en dynamisch of oud en statisch?2022-07-04T15:02:13+00:00
Ga naar de bovenkant