Sky Internet Marketing
Site Audit2023-12-14T08:58:07+00:00

Site Audit

Grondige Site Audit die toont hoe je website in topconditie komt

  • Een technische SEO specialist beoordeelt 123 SEO-factoren

  • Een checklist met uitleg en advies, en een overzicht waar de problemen zitten

  • Concreet plan om je website te verbeteren voor SEO en gebruiksvriendelijkheid

Technische SEO

Je wilt dat je website een SEO-machine is. Klaar om de strijd aan te gaan met de zwaargewichten in je markt.

En dat is niet eenvoudig. Een ongeluk zit immers in een klein hoekje. Bijvoorbeeld:

  • Door een verkeerde html tag komt je pagina niet terug in Google. Hoe goed je teksten en links ook zijn.
  • Te grote afbeeldingen zorgen er voor dat bezoekers en zoekmachines afhaken.
  • En zijn pagina’s wel zo opgemaakt dat ze maximale ‘Google-punten’ scoren?

Maar hoe moet je jouw website daarvoor aanpassen? En wat juist niet?

Hoe verbeter je, wat je niet ziet?

Je kunt een gratis online site scan doen. Maar dat toont alleen algemene SEO tips over één pagina.

Je kunt zelf met een dure professionele SEO tool aan de slag. Maar wat betekenen die technische termen eigenlijk? En wat moet je eerst aanpakken?

Daardoor blijven zaken die je tegen houden vaak onopgemerkt. Je website blijft knelpunten houden, waardoor je maar niet hoger komt in Google.

Google SEO - Jouw site hier?

“Daarom hebben we een uitgebreide Site Audit ontwikkeld waar je wél vooruit mee komt.”

De Site Audit waar je wél wat mee doet

Daarom hebben we een uitgebreide Site Audit ontwikkeld waar je wél vooruit mee komt.

Een specialist met 10 jaar ervaring in technische SEO en websites controleert jouw hele website op de belangrijkste punten voor zoekmachine optimalisatie (SEO) en User Experience (UX).

Je krijgt een overzicht van 123 punten die we controleren met de beste SEO-tools in de markt. En uitleg en advies hoe je dit specifiek voor jouw website verbetert. Met het kritische oog van top SEO specialisten.

Kies je Site Audit

    Meest gekozen    
  Sky Internet Marketing basis pakket Sky Internet Marketing basis pakket Sky Internet Marketing basis pakket Sky Internet Marketing basis pakket
  SEO Quick Scan Standaard Site Audit Premium Site Audit Maatwerk Site Audit
Prijs eenmalig
in euro exclusief btw
in SEO pakket 750 1500 op aanvraag
Maximaal aantal URL’s i 10.000 50.000 50.000+
Indexering en toegankelijkheid i
Mobiel i
Veiligheid i
Site- en URL structuur i
Laadtijden en pagina grootte i
Core Web Vitals i
Redirects i
Canonical tags i
Niet geladen pagina’s of elementen i
Title tags i
Meta description tags i
Kopteksten i
Duplicate content i
Thin content i
Keyword cannibalization i
Afbeeldingen i
Structured Data i
Vertrouwen en gebruiksvriendelijkheid i
Interne links i
Externe links i
 

 

Welke Site Audit?

Welke Site Audit je neemt hangt af van het aantal URLs die je laat controleren’.

Standaard is dit 10.000. Dit is voor de meeste websites voldoende.

Let wel, URL’s gaan niet alleen om het aantal dienst- of productpagina’s. Ook pagina’s die je systeem aanmaakt tellen mee.

Archieven van tags en auteurs, filter-pagina’s en bestanden als afbeeldingen en PDF’s. Alles heeft een unieke locatie op je website.

In de eerste 10.000 URL’s zitten de belangrijkste punten, dus die kun je altijd kiezen.

Heb je een grote site, dan val je waarschijnlijk binnen de 50.000 URL’s.

We maken vrijblijvend een scan van de site om te zien of je binnen de 10.000 blijft.

Tim Hazekamp, De Nationale Franchise Gids B.V.

Bedankt voor de analyse, heb hem net doorgenomen en ik moet zeggen wow, wat een detail en duidelijke beschrijvingen met direct ook de gehele overzichten van waar het mis gaat. Dit zijn we nog niet eerder tegengekomen en is super nuttig.

Wat is SEO

Wat is een Site Audit?

Systematische controle met een checklist

Een Site Audit is een systematische controle van een website op basis van een checklist.

De uitvoerder van de Site Audit bepaalt of verschillende elementen van de website aan de norm voldoen.

Het doel van een Site Audit is om achter verbeterpunten te komen, om zo de website te optimaliseren.

Je website op rapport

Het resultaat van een Site Audit is een rapport waarin de gecontroleerde website elementen staan. 

Daarnaast staat de beoordeling, een advies en uitleg over het gecontroleerde punt. 

Bij een Site Audit met focus op SEO gaat het om website elementen die invloed hebben op onder meer  indexering, snelheid, veiligheid en gebruiksvriendelijkheid. 

Wat is SEO?

Meer dan 250 klanten gingen je voor

Heb je klanten die in Google zoeken naar hun probleem of naar jouw oplossing? Dan heb je SEO nodig, net als deze bedrijven en organisaties.

Hypotheek.nl
Hypotheekadvies.nl
Verzekering.nl
CS Factoring
Social Finance NL
StudentVerhuizers
Verhuislift.nl
JUIZZ
Eurobob
Van Wijngen
Dr Jetske Ultee Skincare
Gio Coffee
Opdidakt
Mentaal Beter
De Hormoonfactor
Van der Donk Designmeubels.nl
Marzan Security
Woordvoerders Etc.
Raaak Personeel
O'Neill Summercamps

Erik, De Oude Schakelaar

Bedankt voor het enorm waardevolle document. Dit heeft veel inzichten gegeven in de SEO van de website en punten ter verbetering.

Waarom een Site Audit?

Een kritische blik van een expert

Een Site Audit wordt vaak uitbesteed aan een SEO expert

Voor een uitgebreide controle is namelijk veel technische kennis vereist. Het is volstrekt logisch dat je als bedrijfseigenaar of marketeer niet alles weet over website-techniek en SEO-tools.

Ook het interpreteren van de resultaten kan een uitdaging zijn voor mensen zonder technische achtergrond.

Er zijn zo veel technische factoren die van invloed zijn op SEO, zoals metadata, canonical tags en links. Het kan overweldigend zijn om deze informatie te verwerken en prioriteiten te stellen.

SEO tools

“Het is volstrekt logisch dat je als bedrijfseigenaar of marketeer niet alles weet over website-techniek en SEO-tools.”

SEO tools

Professionele SEO tools om deze issues bloot te leggen zijn ook niet goedkoop. Ze kosten honderden euro’s per maand en je hebt meer tools nodig. Maar welke tools zijn goed voor welk doel?

Bovendien kost een grondige Site Audit veel tijd. Achter elke URL kunnen meerdere problemen schuilen. 

Daarom is een Site Audit een klus die je eerder bij een SEO-bureau met techneuten neerlegt.

Hoe gaan we jouw website analyseren?

1

Website scan

We analyseren je website met de Site Audit tool van Ahrefs. Door een combinatie van bestaande en eigen filters vinden we vrijwel elk mogelijk SEO-probleem. Daarnaast gebruiken we andere tools om dieper in te gaan op bepaalde zaken. Op deze grondige manier krijgen we een zo compleet mogelijk beeld van de gezondheid van je website. 

Stippellijn 1

2

Handmatige controle

Een technische SEO specialist bekijkt de resultaten van de tools en interpreteert deze. Soms komt er een melding naar boven die niet blijkt te kloppen. Of een melding is het niet waard om aan te pakken. Met meer dan 10 jaar ervaring in technische SEO Site Audits weten we precies de vinger op de zere plek te leggen.

Stippellijn 2

3

Checklist

Elk handmatige beoordeling leggen we vast in de Site Audit checklist. Hierdoor zie je welke punten voldoen en welke nog niet. En voor meer inzicht geven we uitleg over elk element en waarom het belangrijk is. Bovendien tonen we welke afdeling dit punt normaal gesproken oppakt. Techniek, content, hosting of linkbuilding.

Stippellijn 6

4

Spreadsheet

Veel Site Audits vermelden alleen dat er iets niet in orde is. Bijvoorbeeld je afbeeldingen zijn te groot of je title tags te lang. Daarom geven wij een spreadsheet met de exacte locatie waar het probleem zich bevindt. Zo zie je onder meer precies welke afbeelding te groot is, en hoe groot dan. Je weet daardoor dus wat er als eerste aan de beurt is om te optimaliseren.

Stippellijn 2

5

Specifiek advies

Daarnaast staat een specifiek handmatig geschreven advies over de actie die we aanraden. Daarbij geven we ook aan hoe belangrijk dit punt voor SEO is. Je kunt tenslotte niet alles tegelijk.

Stippellijn 3

6

Controle door tweede SEO specialist

Een website bestaat vaak uit duizenden URL’s die gecontroleerd moeten worden op meer dan 100 SEO factoren. Daarom kijkt er nog een SEO specialist naar de beoordelingen en adviezen. Hebben we niets gemist? Is de interpretatie correct? Is de aanbeveling helder? Zo krijg je een oerdegelijke Site Audit waarmee je jouw site naar een hoger niveau tilt.

Stippellijn 2

7

Beantwoorden van vragen

Heb je toch nog vragen over een SEO-factor, beoordeling of advies? Wij staan voor je klaar via mail of telefoon. Stel gerust je vragen, zodat je echt wat aan je Site Audit hebt.

Michel Bakkenes, Marketing manager Hypotheek.nl en Hypotheekadvies.nl

Top team van SEO specialisten!

Arthur Claassens, Bureau Claassens

Sky Internet Marketing heeft mijn site beoordeeld en daarna flink onder handen genomen. Er is heel veel verbeterd. De samenwerking verloopt heel prettig. Hun ideeën en voorstellen zijn niet alleen verfrissend maar ook goed beargumenteerd. Kortom ze weten waar ze mee bezig zijn!

Het SEO-bureau dat gekozen wordt door SEO-professionals 

Niet alleen bedrijfseigenaren en marketeers kiezen voor ons. We werken ook voor en samen met online bureau’s en SEO professionals.

Roy Ishak
Waardevolle Webteksten
Chris Rommers Website-advies & Conversieverhoging
EF2
Swink

Roy Ishak, Beste marketing opleider 2014, 2015, 2016 en 2017

Ik beveel mensen alleen aan als ze meer opleveren dan kosten. Dat is voor mij de definitie van een specialist. Nils en zijn team zijn dat absoluut. Niet alleen omdat zij zelf bij de zoekopdracht “SEO specialist” op nummer 1 staan in Google. Maar bovenal omdat zij mijn verwachtingen keer op keer overtreffen.

Ben je benieuwd hoe

je meer bezoekers krijgtklanten krijgtgeld verdient

Je zit nergens aan vast

Nils van der Knaap Senior SEO specialist

Nils van der Knaap

Senior SEO Specialist

Nils leest SEO artikelen als entertainment. Met ruim 16 jaar intensieve ervaring als online marketeer en SEO specialist weet hij als geen ander wat werkt en wat niet.

Veelgestelde vragen over een Site Audit

Hoe zorgt een Site Audit er voor dat mijn website hoger in Google komt?2023-12-13T12:10:58+00:00

Met een Site Audit weet je welke knelpunten er zijn die je website mogelijk tegenhouden om hoger te komen in Google. Bijvoorbeeld: als je per ongeluk verbiedt om Google’s robots toe te laten, komt je pagina ook niet in hun index. Daarnaast geeft een Site Audit inzicht in hoe je website beter kan voor zowel mensen als zoekmachines.

Wat is het verschil tussen een Site Audit en een Page Audit?2023-12-14T12:57:40+00:00

Een volledige Site Audit bekijkt alle URL’s en geeft inzicht in problemen die website-breed zijn. Denk aan pagina’s die online staan zonder interne link er naar toe, welke pagina’s traag laden, en of de teksten op je site niet te veel op elkaar lijken (duplicate content in mooi SEO-jargon).

Een Page Audit kijkt naar een specifieke pagina op je website. Denk aan het onderscheidend beantwoorden van de zoekintentie, de gebruikerservaring, en hoe de pagina geoptimaliseerd is voor zoektermen. Is het snel duidelijk waarom een bezoeker hier moet zijn? Waar moet ik als bezoeker op klikken? Staat de belangrijkste zoekterm in de title, URL en (kop)teksten?

Waarom is dit beter dan een gratis Site Audit?2023-12-13T12:59:48+00:00

Er zijn tientallen gratis Site Audit tools. Het nadeel hiervan is dat ze vaak maar naar één pagina kijken in plaats van de hele website. En dan staan er ook nog zaken in die geen tot weinig invloed hebben op je vindbaarheid in Google. Denk aan het gebruik van de meta keywords tag, of linken naar social media. Een SEO specialist kijkt naar het grotere geheel en weet wanneer een factor van belang is en wanneer niet. Bovendien krijg je per punt concreet advies, en geen algemene wijsheden.

Wat maakt jullie Site Audit uniek?2023-12-13T13:22:39+00:00

Wij horen van klanten dat dit de meest uitgebreide Site Audit is die ze hebben gehad. Omdat het zo concreet is, kan de klant of webbouwer vaak zelf de problemen oplossen. We gaan verder dan alleen technische zaken. Zo kijken we onder meer ook of zoektermen op meerdere URL’s ranken (en dus te veel op elkaar lijken), en we kijken naar vertrouwen en gebruiksvriendelijkheid. Dit zijn indirecte SEO-factoren, maar zorgen daarnaast ook voor hogere conversie.

Hoe vaak moet ik een Site Audit laten doen?2023-12-14T08:59:38+00:00

Een Site Audit doe je vaak aan het begin van je SEO traject. Het is zonde om geweldige teksten online te zetten en waardevolle links te bemachtigen als Google niet bij je pagina’s kan door een verkeerde tag. Websites met regelmatige wijzigingen hebben meer kans op foutjes. Daarom bieden wij ook een periodieke SEO Quick Scan aan binnen ons maandelijkse SEO pakket. Hier houden we actief in de gaten of er fouten ontstaan die snel opgelost moeten worden.

Kunnen jullie ook (content-)technische zaken uitvoeren?2023-12-13T13:32:16+00:00

Jazeker. Onze technische man heeft vooral veel ervaring met WordPress. Als er zaken zijn die je door ons wilt laten doen, bijvoorbeeld de snelheid van je website optimaliseren, dan maken we een offerte op maat. Of we passen het aan binnen onze SEO dienstverlening of strippenkaart. Onze SEO-content schrijvers weten hoe je schrijft voor zoekmachines én bezoekers. We houden dus rekening met je belangrijkste zoektermen, maar schrijven ook over hoe je onderscheidend bent. Zo willen mensen jouw website vinden en kan Google niet meer om je heen.

Wat moet ik aan SEO doen nadat mijn site in topconditie is?2023-12-14T09:00:19+00:00

Als je de belangrijkste punten uit de Site Audit hebt opgepakt, dan begint SEO pas echt. Met een zoekwoorden onderzoek weet je welke pagina’s je moet maken, optimaliseren en promoten. Dat laatste kan met linkbuilding en zoekmachine adverteren via Google Ads. 

Bekend van

Ahrefs
Yoast SEO
IMU
Emerce
Ga naar de bovenkant