SEO strategie per pagina

Iedere zoekterm kent zijn eigen concurrenten in de zoekresultaten. Google toont haar gebruikers de pagina’s waarvan zij denken dat deze het beste antwoord geven over het gezochte onderwerp.

SEO strategie per paginaHierbij wordt door Google gekeken naar diverse zaken op de betreffende pagina, waaronder de gebruikte woorden in de URL, de kopteksten en in de body van de tekst.

Daarnaast wordt gekeken of er relevante en autoritaire websites linken naar deze pagina. Een link geldt hierbij als een aanbeveling. Meer (kwalitatieve) aanbevelingen betekent een hogere positie in de zoekresultaten.

Om hoog te komen in Google moet je dus zowel op de pagina zelf (on-page) en op andere websites (off-page) de concurrenten te overtreffen.

Het is essentieel dat je voor de zoekterm(en) waarop je gevonden wilt worden een tekst op je webpagina hebt die zo goed mogelijk informatie geeft over dat onderwerp. Het moet content zijn die mensen willen vinden als ze een zoekopdracht geven.

Vervolgens promoot je de pagina op andere websites, ook wel linkbuilding genoemd.

Dit is makkelijker gezegd dan gedaan.

SEO strategie inhoud

Om gestructureerd hoog te komen in de zoekresultaten is het van belang om per pagina een SEO strategie te hebben.

Dit houdt in:

  • Controleren of de belangrijkste (maar liefst 63) on-page elementen aanwezig zijn op de pagina.
  • Een zoekwoord onderzoek:
    • Is het hoofdonderwerp wel de meest gezochte zoekterm? Is de zoekterm niet te sterk beconcurreerd? Is de zoekterm specifiek genoeg en kan er niet iets anders mee worden bedoeld?
    • Wat zijn de meest gestelde vragen over dit onderwerp die mensen stellen aan Google?
    • Is de haalbaarheid wat betreft jouw concurrentiepositie wel realistisch?
    • Op welke zoektermen rank je nu al met deze pagina?
    • Op welke zoektermen rankt de concurrentie met hun pagina?
  • Het linkprofiel van de pagina vergelijken met die van de pagina’s met topposities voor die zoekterm. Hierbij zit ook een overzicht van de huidige links naar jouw pagina en die van 4 concurrenten. Hierdoor krijg je een verhelderend inzicht in welke links er zorgen voor de hoge posities.

Weet wat te doen

Aan de hand van bovenstaande onderzoeken krijg je ons advies op maat waarin wordt uitgelegd:

  • Hoe de pagina te verbeteren wat betreft techniek, tekst en afbeeldingen.
  • Welke onderwerpen je kunt behandelen om de pagina nog completer en informatiever te maken.
  • Welke linkbuilding tactieken er nodig zijn om de concurrentie te overtreffen.

Wat kost een SEO strategie per pagina?

Een SEO strategie per pagina kost 350 euro exclusief btw. Op basis van de uitkomst kun je of zelf de content op de pagina en het linkprofiel optimaliseren of dit aan ons uitbesteden à 75 euro per uur.

SEO STRATEGIE PER PAGINA
350 per pagina

  • Weet hoe je pagina te verbeteren qua techniek en content.
  • Weet over welke onderwerpen je kunt schrijven.
  • Weet waarom je concurrenten hoger staan.
  • Weet welke linkbuilding tactieken je nodig hebt.
© Internet Marketing Bureau Alphen aan den Rijn
Privacy beleid | Proclaimer | Algemene Voorwaarden
css.php