Zoekwoord onderzoek

Weet je wel hoe je doelgroep zoekt?

Een veel voorkomende fout als je wilt beginnen bij zoekmachine optimalisatie is dat je niet goed weet voor welke woorden je wilt gaan optimaliseren. Zonde, want hierdoor kunnen al je inspanningen om hoger te komen in de zoekresultaten voor niets zijn.

Voordat je begint met optimaliseren is het noodzakelijk om te weten of je de juiste zoektermen gebruikt voor de belangrijkste pagina’s, ook wel je hoofdonderwerpen genoemd. Dit kan bijvoorbeeld een goedverkopende productcategorie of een belangrijke dienst van je zijn.

Maar hoe bepaal je de juiste zoektermen om voor te optimaliseren?

Wij kijken naar factoren die te maken hebben met relevantie, zoekvolume en de concurrentie per zoekterm. Door cijfers op te zoeken over:

  • het gemiddelde zoekvolume per maand
  • de geschatte moeilijkheidsgraad
  • de huidige positie
  • pagina en domein autoriteit
  • en het aantal (dofollow) links…

…brengen we een advies uit voor de juiste zoekterm om de optimalisatie mee te beginnen.

Dit onderzoek zorgt er dus voor dat je niet veel tijd en moeite gaat stoppen in optimalisatie die achteraf toch wel te moeilijk of niet lucratief genoeg bleek te zijn.

Wat kost dat dan?

ZOEKWOORD ONDERZOEK
450 (maximaal 10 hoofdonderwerpen)

    • Zie hoe je doelgroep zoekt en hoe vaak gemiddeld per maand
    • Vergelijk de kracht van jouw huidige pagina met die van je concurrenten in de zoekresultaten
    • Focus je SEO op relevante en waardevolle zoekwoorden die haalbaar zijn om hoog mee te komen in Google

 

Leer de zoekwoorden met het meeste potentie kennen

Wil je ook weten met welke zoektermen je het beste de zoekmachine optimalisatie mee kunt beginnen?

Vraag dan vandaag nog een zoekwoord onderzoek voor jouw belangrijke hoofdonderwerpen aan.

© Internet Marketing Bureau Alphen aan den Rijn
Privacy beleid | Proclaimer | Algemene Voorwaarden
css.php