Zoekwoord onderzoek

Weet je wel hoe je doelgroep zoekt?

Een veel voorkomende fout als je wilt beginnen bij zoekmachine optimalisatie is dat je niet goed weet voor welke woorden je wilt gaan optimaliseren. Zonde, want hierdoor kunnen al je inspanningen om hoger te komen in de zoekresultaten voor niets zijn.

Vaak wordt er gekozen voor te algemene en sterk concurrerende zoekwoorden. Stel, je hebt een online schoenenwinkel. Je wilt dus gevonden worden op het zoekwoord “Schoenen” of  “Schoenen kopen”. Helaas doet de concurrentie dit ook! Je zult een aanzienlijk budget moeten hebben om met reuzen als Zalando, Wehkamp en Omoda te wedijveren.

Waarom laaghangend fruit laten hangen?

Waarom zou je heel veel tijd, moeite (en dus geld) investeren om hoger in Google te komen voor een algemeen zoekwoord terwijl er nog genoeg specifieke zoekwoorden zijn die de concurrentie laat liggen.

Zo kan de online schoenenwinkel uit bovenstaand voorbeeld wellicht wèl snel ranken op het zoekwoord “rode schoenen met witte veters”. Weliswaar minder zoekverkeer, maar ook veel sneller resultaat. Tenzij er echt helemaal niemand op zoekt natuurlijk…maar dat wijst een zoekwoord onderzoek dus uit.

Wat kost dat dan?

ZOEKWOORD ONDERZOEK
450 per onderwerp

    • Zie hoe je doelgroep zoekt
    • Vergelijk jezelf met je concurrenten in de zoekresultaten
    • Focus je SEO op relevante en waardevolle zoekwoorden

 

Leer de zoekwoorden met het meeste potentie kennen

Wil je ook weten waar de beste kansen liggen om zoekmachine optimalisatie uit te voeren? Welke zoekwoorden de concurrentie laat liggen? Welke zoekwoorden vergeefse moeite zijn?

Vraag dan vandaag nog een uitgebreid zoekwoord onderzoek aan.


*Maximaal 1000 zoekwoorden per website (maar dat is vaak ruim voldoende)

© Internet Marketing Bureau Alphen aan den Rijn
Privacy beleid | Proclaimer | Algemene Voorwaarden
css.php