Website Lift Off - Website planBreng je website naar een hoger niveau, voordat je begint met bouwen.

Herken je dit?

Je wilt een nieuwe website of je bestaande website verbeteren. Je wilt met je nieuwe website beter gevonden worden, meer aanvragen of verkopen krijgen en uiteindelijk gewoonweg meer omzet genereren voor je bedrijf.

Het aansturen van een webbouwer kost je veel tijd en energie, wat je eigenlijk niet hebt. Je hebt het gevoel dat de webbouwer alleen maar uitvoert wat jij hem aandraagt, maar je wilt eigenlijk dat hij (meestal is het een hij) zijn expertise gebruikt om jou te helpen.

Hij is tenslotte toch de specialist?

Niet af

Nadat je het eerste concept hebt gezien, heb je veel aanpassingen of nieuwe ideeën. De webbouwer gaat aan de slag om de veranderingen door te voeren. Vanwege de strakke deadline moeten de nieuwe functionaliteiten op een later tijdstip worden gemaakt.

Nadat het webdesign is gemaakt moeten de teksten er nog in. Die moet jij nog even aanleveren. Als een malle schrijf je de teksten en jij moet zorgen dat het in het design past. Wat het niet altijd doet.

Omdat de deadline – die nu echt niet meer uitgesteld kan worden – al nadert lever je snel de belangrijkste teksten aan die iets te gehaast zijn geschreven.

Als de website live staat moet er eigenlijk nog veel gebeuren. Aanpassingen aan teksten, toch een ander plaatje en een nieuwe pagina die ook nog ergens in het menu moet passen.

Een nieuwe website laten maken is stressvol.

De uitweg

Er is gelukkig een uitweg voor deze website-stress. Door eerst een plan op te zetten met alles wat er echt in de website moet komen – of wat juist niet-  voorkom je veel ellende.

Lees verder en binnen een paar minuten weet je hoe een website plan er voor zorgt dat jouw nieuwe website klanten binnenhaalt als de geur van versgebakken brood – zonder de stress.

Plan je website als een generaal

Ongeveer 500 jaar voor het begin van onze jaartelling leefde in China de generaal Sun Tzu. In zijn boek The Art of War schrijft hij onder meer het volgende:

Sun Tzu over linkbuilding
“Een generaal die een oorlog wint heeft een doordacht plan ontwikkeld voordat hij de strijd is in gegaan”
Sun Tszu, The Art Of War

Als we het woord “generaal” nu eens vervangen voor “ondernemer” en “oorlog” voor “markt”, dan wordt het wellicht duidelijker waar dit verhaal heen gaat.

Je hebt een plan nodig.

Door eerst een doordacht website plan op te zetten, en deze te gebruiken om content te creëren en de website te laten bouwen, krijg je meer dan alleen een mooi online visitekaartje.

 

Een website gemaakt voor marketing

Na jarenlange ervaring met zoekmachine optimalisatie (SEO), Google Ads, conversie optimalisatie en WordPress ontwikkeling zijn wij er rotsvast van overtuigd:

Een website die gemaakt is voor marketing heeft een uitgekiende strategie nodig.

En we noemen het: Website Lift Off.

Ja, net als een raket die de lucht in gaat. Er komt bij een website lancering veel voorbereiding kijken en het is altijd ingewikkelder dan het lijkt.

Maar als je website eenmaal gelanceerd is, dan gaat -ie ook als een raket. Bij wijze van spreken dan.

 

Wat krijg je bij de Website Lift Off?

1.      Aftrapdag

AftrapdagJe komt bij ons langs op kantoor of we plannen een virtuele meeting in en je krijgt dan onze volledige aandacht.

We gaan een dagdeel samen aan de slag:

  • We bepalen hoe je duidelijk maakt waarom een klant voor jou moet kiezen
  • We noteren wat de belangrijkste taken zijn die een bezoeker op je site wil doen
  • We inventariseren welke benodigde content er al is
  • We beslissen welke content er nog gemaakt moet worden (en door wie)
  • We puzzelen hoe we alle content in een overzichtelijke navigatie krijgen
  • We bedenken een overtuigende homepage
  • We werken de structuur van de overige pagina’s uit

Ook zaken als onder meer benodigde functionaliteiten en je voorkeur voor design worden in deze sessie besproken.

Aan de hand van bewezen marketingmodellen als het AIDA-model en de 6 overtuigingsprincipes van Cialdini ontwerpen we een website die in dienst staat van jouw bedrijfsdoelstelling.

Na deze dag heb je duidelijk inzicht in het Wat, Hoe, Wanneer en Wie van je nieuwe website.

2.      Strategie

Website strategieBinnen een week komen we terug met de website strategie bestaande uit:

  • Wat & Hoe: Een overzicht van wat er tijdens de aftrapdag besproken is
  • Content plan: Welke pagina’s in de website komen, zoals besproken in de aftrapsessie en eventueel op basis van een extra zoekwoord onderzoek. Ook bepalen we welke content door wie wordt gemaakt en wanneer. Ook zaken als huisstijl worden hier vastgelegd.
  • Functionaliteiten: De gewenste functionaliteiten die de website moet hebben, zoals bijvoorbeeld een klantreviewsysteem, nieuwsbriefkoppeling, e-commerce-module, etc.
  • Prijsopgave om de website door ons te laten maken. (Indien gewenst)
  • SEO en/of Google Ads: Prijsopgave hoe je na lancering van de website het juiste verkeer krijgt via SEO en/of Google Ads. (Indien gewenst)

 

3. Ontwerp

Mock-upNa akkoord op de strategie werken we de plannen uit om alvast een beeld te schetsen:

  • Mock-up homepage en content pagina: Een mock-up is een eerste indruk van de pagina met daarin de layout van de elementen vastgelegd in de strategie. Je ziet al hoe de website er in grote lijnen uit gaat zien. Na akkoord op de mock-up kan de daadwerkelijke content creatie en website ontwikkeling beginnen.

 

Wat levert een Website Lift Off je op?

  • Duidelijkheid bij jezelf en collega’s hoe de nieuwe website wordt
  • Een website waarbij jouw bedrijfsdoelen centraal staan – en niet alleen mooie plaatjes
  • Minder kosten, omdat er alleen gewerkt wordt aan wat je echt nodig hebt
  • Een snellere doorlooptijd van de website ontwikkeling
  • Minder gedoe; zowel voor, tijdens als na de livegang van de site.

 

Wat is je investering?

De Website Lift Off brainstormsessie en ontwerpfase kosten eenmalig € 950 exclusief btw, inclusief twee feedback momenten.

De kosten voor de website zelf zijn altijd afhankelijk van de wensen. Om je een indicatie te geven is de investering voor een website die gemaakt is voor marketing vaak tussen de € 6.000 en € 10.000.

Dit is meer dan een website die opgezet is vanuit het oogpunt van minimale kosten. Een website gemaakt voor marketing betaalt zichzelf weer terug. Een website laten maken die vervolgens geen omzet oplevert is tenslotte altijd duurder.

Deze aanpak is dus vooral geschikt voor bedrijven die hun klanten al een waardevolle oplossing bieden en dit op een professionele manier in de markt willen zetten.

Een website als marketing machine dus, in plaats van je duurste visitekaartje.

Waarom bij ons?

Nr 1 in GoogleOpgericht in april 2012 en al jaren lang wij hoog in Google voor zoektermen als “SEO specialist”, “SEO expert” en “Adwords”.

Vanwege onze kennis over zoekmachine optimalisatie kregen wij steeds vaker de vraag om naast het geven van advies ook de website te maken. Het opzetten van websites vanuit een online marketing oogpunt is daarmee één van onze belangrijkste diensten geworden. Na de lancering van de website worden we vaak ingeschakeld om de website winstgevend te maken.

Doordat wij onze kennis in de praktijk brengen zijn we in enkele jaren doorgegroeid naar een vast team van 6 specialisten.

Vanuit ons kantoor in Alphen aan den Rijn hebben we al ruim 100 regionale en landelijke ondernemers en organisaties geholpen met hun online vindbaarheid en websites.

Wij rekenen zelfs andere SEO-bedrijven, tekstschrijvers en websitebouwers als klant en helpen hen met de dingen die zelfs voor hen te specialistisch zijn.

Don’t take our word for it. Dit zeggen onze klanten over ons:

 

Roy Ishak
“Ik beveel mensen alleen aan als ze meer opleveren dan kosten. Dat is voor mij de definitie van een specialist. Nils en zijn team zijn dat absoluut.”
Roy Ishak, Beste marketing opleider 2014, 2015, 2016 en 2017

Je kunt nu 2 dingen doen

1: Je website laten bouwen zonder plan

Natuurlijk kun je overal een website laten bouwen. Door je neefje, een lokale webbouwer of zelfs een landelijke speler die duizenden websites per jaar oplevert.

Maar zijn ze naast code en design ook goed in marketing? En dan vooral die van jou?

Een website die vooral gemaakt is om jou te pleasen (lees: er strak uit ziet of lekker goedkoop is) betekent niet dat het ook jouw gewenste 24/7 digitale salesmedewerker is.

contact2: Je neemt nu contact met ons op

Ontwikkel samen met ons een plan voordat je ten strijde trekt. Met een gestructureerde aanpak weet je precies wat je wel en niet wilt, en waarom.

 

 

Zij gingen je voor:

Michel Stenssen SalsaDanza
“Ik ben echt heel blij met mijn website. Het was precies zoals ik het me ingebeeld had, maar ik kon het zelf niet goed verwoorden. De teksten zijn heel pakkend en leuk geschreven. De informatie is overzichtelijk neergezet en de hele site heeft de warme uitstraling die ik voor ogen had toen we er aan begonnen.”
Michel Stenssen, SalsaDanza
Michel Stenssen SalsaDanza
“Sinds de samenwerking met Sky internet Marketing krijgen we bij Spit & Pan via onze website wekelijks meerdere aanvragen binnen.

Door het meedenken en verdiepen in ons concept van de medewerkers zijn we snel gegroeid binnen Google en heeft de investering zich al meerdere malen terug verdiend.”

Robert van den Bovenkamp, Spit & Pan