Je zocht naar SEO Alphen aan den Rijn en je vond deze pagina.

Hoe kan dat?

Als je zoekt op SEO Alphen aan den Rijn dan staat deze pagina hoog in de gratis zoekresultaten van Google.

SEO Alphen aan den Rijn

Dat is geen toeval.

Deze pagina is namelijk geoptimaliseerd om hoog te komen in Google. Zoekmachine optimalisatie noemen we dat. Vaak wordt ook de term Search Engine Optimization, of kortweg SEO gebruikt.

Hoe bepaalt Google dat juist deze pagina de ranglijst moet aanvoeren en niet al die andere?

Op deze pagina vind je precies hoe we de optimalisatie voor ons SEO bureau in Alphen aan den Rijn gedaan hebben.

Wil je vooral dat we dit doen voor zoektermen die voor jou belangrijk zijn? Vraag dan de gratis SEO  Scan aan en een SEO specialist uit Alphen aan den Rijn maakt een vrijblijvende analyse van je website.

Gratis SEO-kansen onderzoek door een ervaren specialist

Ter waarde van €375

Houd je huidige website je tegen om te groeien in Google? Start met een SEO-kansen onderzoek:

  • Geen standaard uitdraai, maar handmatige check en premium tools.
  • Analyse van je huidige techniek, content, zoektermen en links.
  • Concrete verbeterpunten, kansen en advies op maat via mail, telefoon of videogesprek.

Wat is…

We gebruiken je gegevens alleen om je de resultaten te sturen en te bespreken. Zie ook ons privacy beleid

Wat is SEO?

Het optimaliseren van een pagina voor betere vindbaarheid in Google gebeurt door invloed uit te oefenen op de factoren die gebruikt worden in het algoritme van Google.

Je kunt deze factoren onderverdelen in drie hoofdcategorieën:

  1. Techniek
  2. Content
  3. Links

seo health score1.      Techniek

Onder techniek vallen onderdelen als indexatie, veiligheid en website snelheid.

Hier heb je veel invloed op, dus daarom wil je dat je website zo hoog mogelijk scoort op tientallen technische factoren.

Een SEO specialist heeft speciale software om een website mee te analyseren op het gebied van SEO-techniek. Alle pagina’s worden gescand. De specialist beoordeelt vervolgens welke punten het waard zijn om aan te pakken. 

Vervolgens moeten de verbeterpunten natuurlijk ook daadwerkelijk worden uitgevoerd. 

2.      Content

Zoals je ziet wordt de term SEO Alphen aan den Rijn gebruikt op meerdere strategische plaatsen. Dat zijn bijvoorbeeld de:

  • URL: www.skyinternetmarketing.nl/seo-alphen-aan-den-rijn/
  • H1 koptekst: SEO Alphen aan den Rijn bovenaan de pagina.
  • H2 subkoppen: Veelgestelde vragen over SEO in Alphen aan den Rijn
  • Introtekst: Je zocht naar SEO Alphen aan den Rijn en je vond deze pagina.
  • Een aantal keer in de rest van de tekst, ook wel de body
  • Als bijschrift bij afbeeldingen en als bestandsnaam en alt-tekst.

Meer is in dit geval niet altijd beter.

Als je een pagina helemaal vol zet met dezelfde zoekterm, dan wordt deze heel vervelend om te lezen. Keyword stuffing noemen wij vakidioten dat.

Daarom gebruik je ook synoniemen en aanverwante termen in een tekst.

Bijvoorbeeld: zoekmachine optimalisatie en SEO bureau Alphen aan den Rijn.

En het belangrijkste is natuurlijk dat je vragen over het onderwerp beantwoordt die mensen op Google zoeken.

Je komt achter deze vragen door een zoekwoord onderzoek. Daarbij kijk je onder meer naar welke zoektermen precies gebruikt worden, hoeveel er op gezocht wordt per maand en hoe sterk de concurrentie voor deze woorden is.

Uit ons zoekwoord onderzoek voor deze pagina kwamen de volgende zoektermen:

  • seo alphen aan den rijn
  • seo specialist alphen aan den rijn
  • seo bureau alphen aan den rijn
  • hoger in Google alphen aan den rijn

Valt het jou op hoe we deze zoektermen gebruiken in deze tekst?

3.      Links

Eén van de meest onderschatte en minst begrepen onderdelen van SEO is toch wel de links die naar een pagina gaan.

Een link wordt door Google namelijk gezien als een aanbeveling. Daarbij wordt niet alleen gekeken naar de hoeveelheid, maar ook naar relevantie en autoriteit:

  • Relevantie: De link komt vanaf een pagina die bijvoorbeeld gaat over ondernemen in Alphen aan den Rijn
  • Autoriteit: De link komt vanaf een pagina die zelf ook veel links heeft, bijvoorbeeld nieuwssite Alphens.nl

Het actief verkrijgen van meer links wordt ook wel linkbuilding genoemd. Als je hier meer over wilt weten dan is Linkbuilding: De Complete Uitleg een aanrader.

Deze klanten uit Alphen aan den Rijn gingen je voor

Chef Robert van den Bovenkamp van Spit & Pan“Sinds de samenwerking met Sky internet Marketing krijgen we bij Spit & Pan via onze website wekelijks meerdere aanvragen binnen.

Door het meedenken en verdiepen in ons concept van de medewerkers zijn we snel gegroeid binnen Google en heeft de investering zich al meerdere malen terug verdiend.”

Robert van den Bovenkamp, Spit & Pan - Alphen aan den Rijn

salsadanza“Ik ben echt heel blij met mijn website. Het was precies zoals ik het me ingebeeld had, maar ik kon het zelf niet goed verwoorden. De teksten zijn heel pakkend en leuk geschreven. De informatie is overzichtelijk neergezet en de hele site heeft de warme uitstraling die ik voor ogen had toen we er aan begonnen.”

Michel Stensen, SalsaDanza - Alphen aan den Rijn

Hoger in Google voor bedrijven uit Alphen aan den Rijn en omgeving

Omdat het werk vooral online plaats vindt hoeft je SEO bureau niet per se uit Alphen aan den Rijn te komen.

Toch merken we dat onze klanten het fijn vinden om met een lokale online marketing partner te werken.

De redenen die we vaak horen zijn:

  • Snel ter plaatse voor een bespreking op je eigen werkomgeving of bij ons op kantoor
  • Geen onnodig dure kantoorpanden aan de grachten van Amsterdam
  • De gunfactor voor andere hardwerkende Alphense ondernemers
  • Misschien zelfs bekende gezichten, aangezien we zelf in Alphen aan den Rijn wonen of gewoond hebben.

Als we het hebben over SEO in Alphen aan den Rijn dan bedoelen we natuurlijk ook de plaatsen in de buurt, zoals onder andere Bodegraven, Zwammerdam, Ter Aar, Roelofarendsveen, Boskoop, Nieuwkoop, Waddinxveen en Hazerswoude-Rijndijk.

Ons kantoor aan de Antonie van Leeuwenhoekweg 19 ligt vlakbij de N11 en met gratis parkeerplaatsen voor de deur zijn we dus goed met de auto bereikbaar.

Ook vanaf station Alphen Centraal zijn we via een rechtstreekse wandeling eenvoudig te vinden.

Waarom zijn wij de SEO specialisten voor jou?

Wij begrijpen het algoritme van Google.

Hierdoor zorgen we er voor dat bezoekers en zoekmachines je site willen vinden, in plaats van trucjes die niet lang werken.

  • Ervaring met SEO, SEA en websites sinds 2006
  • Hecht team van 7 gedreven SEO-specialisten 
  • Voor lange termijn en resultaten
  • Transparant over onze werkzaamheden
  • Geen vast contract, maandelijks opzegbaar

 

Nils van der Knaap SEO expert

Veelgestelde vragen over SEO in Alphen aan den Rijn

Hebben jullie een kantoor in Alphen aan den Rijn?

Jazeker, kom gerust eens langs voor verse bonenkoffie (of wat anders) voor een vrijblijvende kennismaking. Neem contact op voor een afspraak via de contactpagina of bel 0172 853 888.

Waarom een SEO specialist uit Alphen aan den Rijn?

Eerlijk? Je hebt niet per se een SEO specialist uit Alphen aan den Rijn nodig om je vindbaarheid in Google te verbeteren. We werken tenslotte online. Wij zijn vooral erg gedreven in wat we doen en ons bureau zit in Alphen. Veel lokale ondernemers en medewerkers vinden dat een prettig idee.

Wat voor bedrijven uit Alphen aan den Rijn kan een SEO specialist helpen?

Als er door jouw klanten in Google gezocht wordt op jouw aanbod of op het probleem dat je oplost, dan heb je SEO nodig. Zoekmachine optimalisatie werkt voor: - Lokale bedrijven - Freelancers en ZZP-ers - Midden- en Kleinbedrijf (MKB) - Landelijke marktleiders - Internationale bedrijven - B2B en B2C

Hoe weten jullie dat SEO mij wat oplevert?

We doen eerst onderzoek naar de haalbarheid van je vraagstuk. Daarom zijn we zelfverzekerd dat we jou kunnen helpen aan hogere posities in Google, meer bezoekers en daarmee ook meer omzet. Als we denken dat het niet realistisch is, zeggen we het ook. Neem daarom eens contact met ons op om te kijken of er een klik is.

Hoe kun je je SEO verbeteren?

In het kort komt het er op neer om je website technisch naar een hoog niveau te brengen, aantrekkelijke content (teksten, afbeeldingen, audio/video) te maken voor zoektermen waar mensen op zoeken en waardevolle links te krijgen om je autoriteit te verhogen.

Kan ik hoger komen in Google door teksten te kopiëren?

Nee, Google is op zoek naar een pagina die waardevol is. Daarom is het van belang om unieke teksten en afbeeldingen te hebben. Als je teksten kopieert van een ander dan is dat plagiaat. Als je je eigen teksten vaak herhaalt op je eigen website, dan maak je het voor bezoekers en zoekmachines onnodig lastig. Teksten op meerdere pagina's die grotendeels hetzelfde zijn noemen we ook wel duplicate content. Je krijgt hiervoor geen straf, maar kan wel problemen veroorzaken met indicatie. Vraag hiervoor een ervaren SEO specialist ter beoordeling.

Maar kan ik dan hoger komen in Google door trucjes, zoals witte tekst op een witte achtergrond?

Nee, helaas. Dit soort tactieken werken niet en kunnen er zelfs voor zorgen dat je helemaal niet meer vindbaar bent in Google. Zulke trucjes worden ook wel black hat SEO genoemd. Een ervaren SEO specialist vertelt je hoe je op een duurzame manier beter vindbaar wordt in de zoekmachines.

Ik zit al op Facebook en LinkedIn. Helpt dat ook voor SEO?

Nee, SEO en social media zijn gek genoeg twee aparte dingen. De meeste social media bedrijven zijn concurrenten van Google. Het zou gek zijn als deze bedrijven invloed hebben op hun waardevolle algoritme. Links van deze websites tellen bovendien niet mee voor je posities in de zoekresultaten. Dit komt omdat de links op je social media profiel geen aanbeveling zijn door de redactie van deze websites. Daarom krijgen alle links vanaf deze populaire platformen, maar ook bijvoorbeeld bij blogreacties, een zogenaamde nofollow attribuut. Linkbuilding is waardevol, maar ook erg intensief en vereist veel kennis. Daarom wordt dit vaak uitbesteed aan SEO specialisten.

Wat is het verschil tussen SEO en SEA?

SEO staat voor Search Engine Optimization en gaat over organische vindbaarheid, oftewel een plaats in de gratis zoekresultaten van Google. SEA staat voor Search Engine Advertising, wat gedaan wordt door Google Ads. Hiermee kom je boven de zoekresultaten te staan met het label Advertentie. Je betaalt hiervoor per klik aan Google via een geavanceerd veiling systeem per zoekterm.

Ik heb nog geen goede website, doen jullie dat ook?

Een goede website is de fundering van online marketing. Vaak help het om eerst de website aan te pakken, en daarna de promotie via SEO of Google Ads op te pakken. Wij maken websites op basis van het meest gebruikte systeem ter wereld: WordPress.