Jouw website bovenaan in Google met zoektermen die geld voor je opleveren

Krijg snel meer klanten door advertenties die bovenaan de zoekresultaten van Google staan. Huur onze gecertificeerde specialisten in, zonder dat je vast zit aan een contract.

wat is een google advertentie

Je wilt meer klanten, liefst 24 uur per dag, 7 dagen per week. Maar een online marketingcampagne opzetten vergt specialistische kennis die je niet in huis hebt.

En iemand hiervoor aannemen is ook overkill.

Stel je voor dat je snel zichtbaar bent bovenaan de zoekresultaten van Google, precies op het moment dat potentiële klanten actief zoeken naar wat jij aanbiedt.

Met een Google Ads campagne ben je zichtbaar als mensen in Google zoeken op vooraf ingestelde zoektermen.

Alles opzetten en bijhouden of een klik op een advertentie meer oplevert dan het kost? Dan schakel je een Google Ads bureau in.

Zo heb je voor een vast bedrag per maand iemand met verstand van zaken die aan de knoppen draait en alles rondom jouw Google advertenties regelt. Zo maak je geen onnodig dure fouten en wordt je online marketing campagne rendabel.

 
Google Advertenties logo

Wat je krijgt

Als je Google Ads inzet dan kun je dit verwachten:

  • Je website snel vindbaar bovenaan de zoekresultaten van Google
  • Meer bezoekers met een koopintentie op je website
  • Meer aanvragen en/of verkopen
  • Schakel advertenties in als je meer klanten nodig hebt, of uit als je al vol zit
  • Zie wat je uitgeeft per zoekterm en wat het je oplevert
  • Doe meer van wat aantoonbaar werkt, en minder van wat niet goed werkt
  • Krijg inzicht in waardevolle data van echte gebruikers van Google die je ook kunt gebruiken voor onder meer SEO (gratis zoekresultaten)

Dit is wat je krijgt als je je campagnes laat beheren door een Google Ads bureau:

  • Houd tijd over die je kunt besteden aan je bedrijf (of jezelf)
  • Onderzoek en advies voor welke zoektermen je advertenties wilt hebben
  • Een overzichtelijke structuur die ook door niet-Google Ads kenners te begrijpen is
  • Niet meer betalen voor zoektermen die niet bijdragen aan je omzet
  • Lagere kosten per klik, doordat de relevantie van je campagnes verbetert
  • Actieve sturing voor wat goed werkt en wat niet goed werkt
  • Advies over hoe je het pad naar een waardevolle actie, zoals een aankoop of aanvraag, verbetert

Bij een Google Ads bureau werken mensen met jarenlange ervaring met Google Ads die op de hoogte zijn van de nieuwste ontwikkelingen. Wij hebben daarom regelmatig contact met een vast contactpersoon bij Google om bij te blijven in deze snel veranderende wereld.

Omdat we een online marketing bureau zijn, hebben we in-house ook specialisten in website ontwikkeling en SEO Dus snel schakelen als je dit ook nodig hebt.

Hoe wij jouw Google Ads inrichten en beheren

1. Wat gebeurt er als ik contact met jullie opneem?

  1. We (video)bellen om je organisatie, markt en wensen te leren kennen. Vertel ons onder meer over de producten of diensten die je wilt promoten en waarom een klant hiervoor toch echt bij jou moet zijn.
  2. We schatten in wat je nodig hebt, op basis van een zoekwoord onderzoek. Dit geldt zowel voor nieuwe als bestaande accounts.
  3. Je krijgt een voorstel van het aantal uren die we per maand aan jouw Google Ads campagnes gaan besteden. We bespreken ook wat je per maand wilt uitgeven aan Google, zodat je weet wat de maximale uitgaven zijn.

2. Wat gebeurt er als ik akkoord ga met jullie voorstel?

Als we allebei een goed gevoel hebben over een samenwerking, dan gaan we zowel strategisch als uitvoerend voor je aan de slag:

  • We doen een uitgebreid zoekwoord onderzoek en bepalen de strategie (welke zoektermen, advertenties en landingspagina’s en waarom)
  • We bepalen je doelstellingen. Hoeveel mag een conversie (aanvraag of verkoop) kosten?
  • Daarna richten we het account in, maken we de campagnes en advertentiegroepen aan en richten we het meten van conversies in.
  • Voordat de advertenties live gaan, krijg je de mogelijkheid om jouw account na te kijken en feedback te geven.
  • De campagnes worden doorlopend geoptimaliseerd, zodat je campagnes steeds beter presteren
  • Wil je tussentijds de campagnes bespreken of vinden er binnen je bedrijf wijzigingen plaats? Bel of mail je Google Ads specialist van ons bureau.
  • Facturatie voor onze werkzaamheden vindt achteraf plaats aan het begin van iedere maand. Facturen voor de kliks ontvang je maandelijks van Google.

3. Hoe weten jullie waar mijn klanten op zoeken?

We gebruiken speciale software om te onderzoeken welke zoektermen jouw klanten gebruiken als ze op zoek zijn naar jouw dienst of product. Deze software heeft bijna 20 miljard zoektermen in hun database.

Wij pluizen uit welke zoektermen het beste bij jouw aanbod passen, en maken vervolgens een overzichtelijke indeling in de advertentiegroepen.

4. Hoe weten jullie welke advertentieteksten het beste werken?

Door per advertentiegroep meerdere advertenties te laten rouleren, kunnen we zien welke na verloop van tijd het best presteren.

Met kleine variaties verfijnen we de boodschap die aanslaat bij jouw potentiële klanten.

We maken ook gebruik van responsieve advertentieteksten. Dit is een advertentieformaat waar we meerdere advertentieteksten schrijven. Google toont vervolgens de meest relevante combinatie aan potentiële klanten.

5. Hoe krijgen jullie de kosten van mijn Google Ads campagnes lager?

We kunnen precies zien welke zoektermen er gebruikt zijn om jouw advertenties weer te geven. Als hier zoektermen bij zitten die waarschijnlijk niet bijdragen aan de omzet, dan sluiten we die uit zodat je advertenties voor die zoektermen in het vervolg niet meer getoond worden. Daar betaal je dus ook niet meer voor.

Zo maak je jouw bovendien campagnes relevanter, en dat is precies wat Google graag ziet. Zij laten het liefst advertenties zien waar hun bezoekers op willen klikken.

Ze willen dit zelfs zo graag, dat je minder betaalt per klik als deze goed scoort op basis van relevantie, verwachte doorklikpercentage en de ervaring op de bestemmingspagina. Dit wordt weergegeven in de zogenoemde kwaliteit score op een schaal van 1 tot 10. Hoe hoger deze score, hoe lager de kosten per klik.

Ook wordt er door de specialisten bij een Google Ads bureau gekeken naar zoektermen die wel relevant zijn en kliks krijgen, maar niet genoeg opbrengen. Mogelijk biedt de concurrentie zo veel dat het niet meer rendabel wordt om op te adverteren. Je kunt dan op basis van deze data besluiten om het adverteren op deze specifieke zoektermen voorlopig te pauzeren.

Het doel is in ieder geval om voor jouw website zoekmachine advertenties te laten draaien die meer opleveren dan dat het kost.

Waarom zou je ons inschakelen als jouw Google Ads bureau?

  • Wij zijn een gecertificeerde Google Partner en onze medewerkers beschikken over actuele kennis over Google Ads. Door dit partnership hebben we ook een accountmanager bij Google om jouw campagnes mee te bespreken.
  • Een vast contactpersoon die jou en jouw bedrijf leert kennen en waar je mee kunt sparren
  • Wij helpen ook met het inrichten van Google Analytics zodat we de resultaten zuiver kunnen meten. Hoe zuiverder de data, hoe beter de vervolgacties worden.
  • Hulp bij het onderscheidend maken van jouw boodschap. Dus niet alleen vindbaar zijn, maar ook echt opvallen in de zoekresultaten.
  • Sinds 2007 ervaring met Google Ads (toen nog AdWords geheten). Door de jaren heen hebben we ervaring opgebouwd door vele honderdduizenden euro’s budget in beheer te hebben gehad.
  • Krijg 20% minder kosten aan Google Shopping: Al interessant vanaf €250 Google Shopping budget per maand.
  • Je blijft toegang houden tot je eigen account, dus alles is transparant en inzichtelijk
  • Je zit niet vast aan een langdurig contract. De werkzaamheden zijn per maand opzegbaar.
  • Vooraf duidelijk wat de kosten aan onderhoud worden en wat de maximale uitgaven bij Google aan kliks zijn. Dus geen verrassingen achteraf.

Wanneer maak je gebruik van een Google Ads bureau?

Meestal wordt een Google Ads bureau ingeschakeld als de online zichtbaarheid een belangrijke invloed heeft op de omzet. In de marge van de producten of diensten is dan ook rekening gehouden met een marketingbudget.

Je ziet daarom vaak dat webshops die producten leveren vaak gebruik maken van advertenties in Google Zoeken en/of Google Shopping.

Ook lokale bedrijven maken veel gebruik van advertenties in Google Zoeken, om klanten naar de winkel te krijgen. Denk bijvoorbeeld aan fietsenwinkels, restaurants of escape rooms.

Dienstverleners zijn ook erg actief in Google Ads. Als mensen bijvoorbeeld een loodgieter of verhuizer zoeken, dan pakken ze niet meer de Gouden Gids, maar wordt er gezocht in Google. De bedrijven die hoog in Google staan met een relevante advertentie kunnen dan op veel aanvragen rekenen.

Vaak begint een Google Ads campagne vanaf 500 euro klikbudget (betaald aan Google) per maand. Houd daarnaast ook rekening met het inrichtten en onderhoud van de campagne. Meestal begint dit bij 3 uur per maand.

The sky is the limit wat betreft Google Ads budgetten.

Als je weet wat een nieuwe verkoop of aanvraag je mag kosten, en de vraag is groot, dan is een campagne van tienduizenden of zelfs honderdduizenden euro’s ook te rechtvaardigen.

We hebben geen minimum advertentie budget, dus als je klein wilt beginnen en rustig wilt opbouwen is dat natuurlijk ook mogelijk.

Deze klanten gingen je onder andere voor

Gratis sparren over Google Ads?

Wil je ook jouw website bovenaan in Google op zoektermen die geld voor je opleveren? Vertel ons meer over je bedrijf en wat je wilt bereiken.

Gratis Google Ads gesprek
 

Dit zeggen klanten over ons:

Johannes de Bruin
“Sky Internet Marketing heeft de nieuwe websites van juizz.nl en elektrischefietswinkel.nl onder handen genomen met een aantal aanpassingen aan het design en de teksten. Daarna werd er een doordachte Google Ads campagne opgezet om gericht verkeer naar de website te sturen.

Binnen een maand hebben we met onze nieuwe site een omzet behaald die onze verwachtingen ver overtreft.”

Johannes de Bruin, Marketing Manager JUIZZ / Elektrischefietswinkel.nl
Peter van der Maat van Woordvoerders Etc.
“Zo maar een paar feiten. Google ‘mediatraining’ en je ziet dat Woordvoerders Etc. op de eerste positie staat. Nog geen jaar geleden bungelden we onderaan, op pagina 117 of zo. In de tussentijd bouwden Nils en zijn team een nieuwe website, deden ze aan linkbuilding en zetten ze een Adwords-campagne op. Need I say more?
Misschien dit nog: de omzet is meer dan verdubbeld – toch ook niet echt onbelangrijk.”
Peter van der Maat, Woordvoerders Etc.