Conversie optimalisatie

Een website heb je natuurlijk met een bepaalde reden. Je wilt bijvoorbeeld een product verkopen, een brochure van producten laten downloaden of bezoekers op een advertentie laten klikken. Zo’n gewenste actie noemen we een conversie.

Wij geven advies over hoe een bezoeker van een website precies te laten doen wat je wilt dat hij doet. Met verschillende technieken en tactieken wordt de bezoeker beter geholpen naar wat hij/zij zoekt. Hierdoor verbetert de conversie van bezoeker naar klant en worden jouw inkomsten verhoogd. Bovendien zijn marketinguitgaven die je doet effectiever, als je website beter converteert.

Voorbeeld:

In een webshop wordt er 2 keer iets verkocht per honderd bezoekers. Dit is een conversiepercentage van 2%. Door betere productinformatie te geven en de “in-winkelwagen-knop” opvallender te maken verbetert dit percentage van 2% naar 3%. Het lijkt een klein verschil, maar het betekent in de praktijk een grote toename van het aantal verkopen.

Zo zijn er nog veel meer, voor het oog kleine, aanpassingen tot grotere aanpassingen die al snel tot een meer succesvolle website kunnen leiden.

Haal meer uit je website

Neem contact met ons op en vertel ons over jouw website en wat je wilt bereiken.

2016 © Internet Marketing Bureau Alphen aan den Rijn
Privacy beleid | Proclaimer | Algemene Voorwaarden
css.php